måndag 17 september 2012

Some really deep shit about me!

Jag ska berätta varför jag sedan Elsas tillfälliga "bortsprungning" inte kan se på öglor eller rep/snören som hänger eller se ut genom fönstren när det är blå himmel med vita moln ute!
Det är för att jag förstår henne! Inte för att jag tänker att livet kan vara svårt för vissa utan jag tänker tillbaka till när jag gick i 5:e klass!

Jag ville inte leva längre! På helgerna stängde jag in mig på rummet och bara satt!
I 6:an blev allt bättre för jag visste att allt skulle ändras i 7:an! Jag visste att allt skulle bli bra!
Men så fel jag hade! Ska inte säga att jag mår sämre nu för jag kan inte jämföra med när jag var ett litet omoget barn! Men detta var inte vad jag hoppades på!
Nu i 8:an är allt ännu pissigare! Fattar inte hur livet kan vara så jävligt tråkigt och så jävligt orättvist!
Har så mycket jag skulle vilja göra! Men jag föddes helt fel! Jag skulle inte fötts i denna kroppen! Jag skulle inte fötts i denna jävel byn!

Mitt enda hopp är gymnasiet och konfirmationslägret! Nya människor som kan få mig att bli den som jag är gjord att vara!

Folk tror att jag inte bryr mig!
Nej! Jag vill och får folk att tro att jag inte bryr mig!
Får dem att tro att jag inte ser deras blickar eller hör deras ord!

Jag vill att folk ska tro att jag är mer än en tjej som går hem och gråter över vad folk har sagt bakom hennes rygg!
Jag vill att folk ska tro att jag är mer än en tjej som går hem och ändrar det där som de sa att hon borde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar